Simyo wint de Prepaid Award 2016

Van alle simkaarten in Nederland is een groot deel nog steeds prepaid. Waarom nemen mensen anno 2016 nog steeds een prepaid simkaart?

Prepaid in Nederland
Abonnementen zijn toch ook steeds goedkoper? De eerste reden kan zijn dat er weinig gebeld wordt. Prepaid tegoed is gemiddeld 6 tot 12 maanden houdbaar en daardoor verspil je dus niet maandelijks een bedrag voor iets waar je geen gebruik van maakt. Soms kiezen mensen ook voor de voordelige tarieven, die een stuk lager zijn dan wanneer je een toestel met een abonnement hebt.

Een andere reden kan zijn dat mensen een tweede of derde telefoon gebruiken, er een telefoon van de zaak bij hebben, te jong zijn voor een mobiel abonnement, een losse telefoon hebben gekocht of simpelweg geen abonnement willen of kunnen afsluiten. Het staat tevens buiten kijf dat je met een prepaid kaart echt alleen betaalt voor wat je gebruikt. Deze redenen, plus het feit dat je controle hebt over de kosten, maken de prepaid simkaart nog steeds erg populair.

Het prepaid onderzoek

Wij hebben onderzocht welke aspecten prepaid geïnteresseerden belangrijk vinden. Onder de respondenten zijn voornamelijk de volgende onderdelen het meest van belang bij het kiezen van een prepaid provider:

  • bereik; onze respondenten gaven aan dat het in deze tijd vanzelfsprekend moet zijn dat er overal goed bereik moet zijn.
  • klantenservice; onze respondenten willen graag snel en goed geholpen worden wanneer zijn met een vraag of klacht zitten, ze betalen er immers voor.
  • afrekening belminuten; per seconde of per minuut maakt volgens onze respondenten een groot verschil en is een afweging om voor een bepaalde provider te kiezen.
  • starttarief; de respondenten willen weten of zij naast het bedrag per minuut ook nog moeten betalen voor het voeren van een gesprek.
  • opwaardeer mogelijkheden; de respondenten willen graag weten of ze gemakkelijk en snel kunnen opwaarderen, ook als zij bijvoorbeeld onderweg zijn.
  • internet en snelheid; de respondenten willen weten of zij een internetbundel kunnen afsluiten, hoe veel dat kost en hoe snel dat internet dan is.
  • geldigheid beltegoed; onze respondenten vinden het belangrijk dat beltegoed een tijd houdbaar is, vooral wanneer zij enkel sporadisch bellen.
  • kwaliteit netwerk; voor onze respondenten is het van belang dat zij kunnen bellen op een netwerk dat niet vaak storingen heeft en betrouwbaar is.

Wij van MobielAbonnement.nl gingen inhoudelijk aan de slag om deze aspecten om te zetten in een waardige vergelijking. Al snel kwamen we tot een passende selectie. De providers die na een grondige voorselectie in ons onderzoek zijn vergeleken zijn: Simyo, KPN, Vodafone, Simpel en Tele2.

Bij het vergelijken van providers is het belangrijk niet alleen te letten op het meest voordelige tarief, maar ook andere voorwaarden moet bekeken worden.

Wat is er precies onderzocht?
Zowel onze respondenten als wij vinden een goede vergelijking belangrijk. Daarom hebben wij hen gevraagd om aan te geven aan welke onderdelen zij de meeste waarde hechten.  Samen met hen zijn wij tot de volgende onderzoekscriteria gekomen:

In ons onderzoek hebben wij gekeken naar de prijs van een sms’je, een belminuut binnen en buiten de bundel, de afrekening van de belminuut en het starttarief. Wat betreft het internet hebben wij gekeken naar de prijs van het internet buiten een bundel, afrekening van het internet (per kB) en de snelheid van het internet.

We hebben onderzocht hoe de klantenservice er voor staat en of er een mogelijkheid is tot webcare (online klantenservice).

Wat betreft het beltegoed hebben wij gekeken naar de mogelijkheden tot opwaarderen, de geldigheid en het overzicht van het beltegoed.

Ook de kwaliteit van het netwerk is onderzocht. Hier hebben wij gekeken naar bereik, 4G, de snelheid van 4G (Mb/s) en storingen.

De winnaar: Simyo!

prepaid-simyoNadat wij alle providers met elkaar vergeleken hebben aan de hand van de aspecten die de respondenten van de enquête het belangrijkste vinden, hebben wij kunnen concluderen dat Simyo de beste prepaid provider van Nederland is. Niet alleen onderscheidt Simyo zich van de andere providers door de voordelige tarieven en het feit dat je ‘in de min’ kunt staan (en dus altijd een gesprek kunt afmaken), het is tevens een klantgerichte provider.

Via de Simyo Twitter Helpdesk kun je al je vragen stellen en krijg je tussen 09:00 en 20:00 heel snel antwoord van het Simyo Social Team. Het komt ook geregeld voor dat er buiten deze tijden om gereageerd wordt door een van de Simyo medewerkers. Erg klantgericht dus.

Klanten kunnen bij Simyo prepaid bellen, sms’en en internetten. Het beltegoed is ook te gebruiken om MB’s te kopen, zodat je kunt internetten tegen een voordelig tarief. Je kunt zelf opwaarderen, jouw verbruik bijhouden en aanpassingen doen via Mijn Simyo op de website van Simyo of via de Mijn Simyo app.

Simyo rekent af per seconde bellen en per kB internet. Hierdoor kun je jouw prepaid tegoed dus optimaal gebruiken. Tevens is dit tegoed onbeperkt houdbaar, zolang je maar een keer in de 6 maanden belt, sms’t of op internet gaat.

Klanten kunnen bij Simyo gebruik maken van het betrouwbare KPN netwerk, waardoor zij niet vaak met storingen te maken krijgen. Een prepaid kaart bestellen is erg gemakkelijk en kost maar €5,- waarbij je direct €7,50 beltegoed ontvangt.

Met al deze opties en extra’s komen prepaid klanten bij Simyo dus niets te kort. Dit is dan ook de voornaamste reden waarom wij de award ‘Beste Prepaid Provider 2016’ aan Simyo uitreiken en waarom Simyo volgens ons de beste mobiele provider van 2016 is.

Ook meedoen aan de enquête? Vul het onderstaande formulier in:
[ninja_form id=5]

Laat een reactie achter

Het prepaid onderzoek: uitleg over de vergelijking - Mobiel abonnement|

[…] Hieronder vind je informatie over de vergelijkingen die we hebben gemaakt met betrekking tot de Prepaid award. […]

Reageer

Persbericht: Simyo beste prepaid provider van Nederland - Mobiel abonnement|

[…] Het staat tevens buiten kijf dat men met een prepaid kaart echt alleen betaalt voor wat je gebruikt. Deze redenen, plus het feit dat je controle hebt over de kosten, maken de prepaid simkaart nog steeds erg populair, aldus het onderzoek. […]

Reageer

Got Something To Say:

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *