Het prepaid onderzoek: uitleg over de vergelijking

Hieronder vind je informatie over de vergelijkingen die we hebben gemaakt met betrekking tot de Prepaid award.

Simyo

Simyo rekent voor een sms’je €0,10 cent en ook voor een belminuut vragen zij €0,10 cent. Voor het bellen rekent Simyo minimaal 1 minuut, dus er is geen startarief, maar Simyo rekent wel minimaal 1 minuut a €0,10 cent voor een gesprek. Het buiten de bundel tarief is niet van toepassing bij Simyo: je betaalt altijd €0,10 cent per minuut.

Tevens zijn er internetbundels voor 20, 100 en 250 MB die maximaal een maand geldig zijn. Hiermee houd je als de klant de kosten onder controle. Bij Simyo heeft het prepaid internet een snelheid tot 14,4 Mbps. Simyo biedt voor prepaid klanten enkel internet via het 3G netwerk aan. Simyo rekent internet af per kB. Het standaard tarief dat klanten betalen voor een MB is €0,15 cent.

Via mijn Simyo houd je makkelijk alle kosten in de gaten en kun je ook zelf jouw bundels aanpassen. Via de Mijn Simyo App kunnen klanten tevens hun belminuten en MB’s in de gaten houden. Hier kun je tevens jouw prepaid tegoed opwaarderen. Klanten kunnen kiezen voor een eenmalige opwaardering of een automatische opwaardering, welke betaalt kunnen worden via IDEAL, bankafschrijving of een creditcard.

Een extra is dat Simyo haar klanten altijd een gesprek of internetsessie laat afmaken. Klanten komen dan in ‘de min’ te staan en kunnen dit later altijd weer aanvullen door het prepaid op te waarderen. Dit tegoed kunnen klanten, naast het opwaarderen via mijn Simyo tevens in de supermarkt kopen.

Wat betreft storingen zitten klanten bij Simyo niet vaak in de problemen. Een landelijke storing kan, net als bij andere providers, af en toe voorkomen, echter veelvuldige storingen zijn er niet. Heb je wel last van een storing of een ander probleem, dan kun je de Simyo klantenservice bellen, mailen, op hun forum bereiken, of via Twitter en Facebook een bericht sturen.

De klantenservice en klanttevredenheid scoort volgens de Consumentenbond een 8,4. Verder is het beltegoed onbeperkt houdbaar, mits je de prepaid kaart 1 keer in het half jaar gebruikt.

KPN

Bij KPN rekenen ze voor mobiel bellen €0,30 cent per minuut. Voor een sms’je rekent KPN €0,10 cent en voor een MB rekent KPN €0,25 cent. Bij KPN hoef je geen starttarief te betalen, maar betaal je de eerste minuut altijd, ongeacht hoe lang het gesprek is. Net als de andere providers zijn er diverse 3G internetbundels beschikbaar. Deze variëren van 50MB tot 1GB of onbeperkt internet. Het internet van KPN haalt snelheden tot 14,4 Mbps. KPN rekent het internet af per kB.

De afrekening van het internetgebruik wordt bij KPN per kB afgerekend. Opwaarderen van het prepaid tegoed kan bij KPN via Mijn KPN, klanten kunnen een prepaid tegoed kopen in een winkel of supermarkt, klanten kunnen per SMS opwaarderen of kiezen voor automatische opwaarderen. Ook kunnen afnemers via Mijn KPN of de MijnKPN app hun verbruik en tegoed in de gaten houden.

Het prepaid tegoed is onbeperkt geldig, mits klanten de prepaid kaart een keer in de 6 maanden gebruiken. Het prepaid tegoed wordt bij bellen per seconde afgerekend. Zo kunnen klanten van KPN dus optimaal gebruik maken van het prepaid tegoed.

Het KPN netwerk is betrouwbaar en stabiel en, op af en toe een landelijke storing na, zijn er geen meldingen van veelvuldige storingen of problemen met met het netwerk. Mochten klanten toch problemen ondervinden of andere vragen hebben, dan kunnen zij mailen of bellen naar KPN of op Facebook, Twitter of het KPN forum hun vraag stellen.

Vodafone

Bij Vodafone betalen klanten voor een belminuut €0,20 cent en voor een sms’je €0,10 cent. en Dankzij de verschillende internetbundels kun je ook bij Vodafone de kosten laag houden. Bij Vodafone kiezen klanten uit 4 verschillende prepaid kaarten, met een tegoed variërend van €5 tot €50.

Het prepaid tegoed kan altijd opgewaardeerd worden via online opwaarderen, automatisch opwaarderen, via sms of telefoon opwaarderen, met een opwaardeerbon of via een cadeaubon. Als je even geen geld hebt, maar wel dringend moet bellen, kun je via Vodafone ook spoedtegoed opvragen.

Wat betreft het internet en andere bundels, kunnen klanten bij Vodafone ‘Blox’ afsluiten. Zo kunnen zij kiezen uit bijvoorbeeld een buitenland Blox, een Alles-in-een op reis Blox of een Online Only 1 GB Blox. Deze zijn aan te zetten via MyVodafone of per SMS/bellen. Vodafone rekent geen starttarief, maar klanten betalen wel altijd de eerste minuut volledig. Via MyVodafone en de MyVodafone app kunnen klanten tevens hun verbruik in de gaten houden.

Bij Vodafone kunnen prepaid klanten kiezen uit verschillende internet bundels: 200MB (3G), 500MB (4G) en 1GB (4G). De snelheid van het 3G netwerk van Vodafone is 14,4 Mbps en bij 4G kunnen klanten een snelheid verwachten tot maximaal 75 Mbps.

Wat betreft de klantenservice kunnen klanten mailen of bellen naar Vodafone, of hen bereiken via Facebook, Twitter, het Vodafone Forum, de online chat of de winkel. Wat betreft het netwerk van Vodafone worden er af en toe storingen gemeld en wordt er op sommige plekken in Nederland ook slechte dekking gemeld. Op een aantal meldingen na, is het netwerk over het algemeen betrouwbaar.

Het prepaid tegoed van Vodafone is 12 maanden geldig. Dit betekent dus dat je minimaal 1 keer per jaar moet bellen, sms’en of internetten. Verder dien je tevens 1 keer in de 12 maanden het prepaid tegoed op te waarderen. Doe je dit niet, dan vervalt de kaart en is deze niet meer te gebruiken.

Simpel

Bij Simpel betaal je als klant voor een belminuut €0,05 cent en voor het versturen van een sms’je betaal je €0,05 cent. Klanten betalen bij Simpel een startarief van €0,05 cent per gesprek. Simpel rekent je internet verbruik dus af per MB. De snelheid van het 3G internet van Simpel is 14,4 Mbps.

Bij Simpel kunnen klanten opwaarderen via Mijn Simpel Prepaid, waar zij per IDEAL betalen. Er kan worden opgewaardeerd met €10, €20 of €30. Simpel biedt geen prepaid bundels aan, dus klanten bellen, sms’en en internetten van hetzelfde prepaid tegoed. Via Mijn Simpel Prepaid kunnen klanten tevens bijhouden wat de hoogte van het prepaid tegoed is en kunnen zij het verbruik inzien. Er bestaat (nog) geen Mijn Simpel app.

Wanneer klanten van Simpel de prepaid simkaart 3 maanden niet gebruiken, wordt het prepaid tegoed bevroren. Wordt er 6 maanden geen gebruik gemaakt van de simkaart, dan wordt de prepaid kaart gedeactiveerd. Er kan dan geen gebruik meer worden gemaakt van de kaart, het tegoed komt te vervallen en nummerbehoud bij overstap naar een andere provider kan ook niet meer. Het is dus raadzaam om bij Simpel te kiezen voor een prepaid kaart waar zeker geregeld gebruik van wordt gemaakt.

Klanten van Simpel bellen op het betrouwbare T-Mobile netwerk. Dit netwerk is in 2016 uitgeroepen tot het beste netwerk van Nederland. Storingen komen zelden voor. Wanneer er geen dekking is, kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice via het webformulier op de website van Simpel of kunnen klanten met hen bellen.

Tele2

Bij Tele2 betalen klanten voor een belminuut €0,35 cent en een sms’je kost €0,15 cent. Wat betreft het internet betalen klanten van Tele2 voor één MB internet €2,50. Daar staat tegenover dat er wel internetbundels zijn af te sluiten. Deze zijn al te koop vanaf €1,-.

Klanten kunnen kiezen uit 3G bundels van 20Mb, 100Mb en 350MB met een snelheid tot 14,4 Mbps. Het starttarief voor bellen is 0,00 euro. Het prepaid tegoed van Tele2 is onbeperkt geldig, mist er een keer in de 6 maanden gebruik van wordt gemaakt. De afrekening van het internet gebeurt per kB. Tele2 hanteert geen starttarief voor gesprekken.

Wat betreft de bundels kunnen klanten van Tele2 tevens kiezen voor een sms-bundel. Hierbij kunnen zij kiezen uit 50, 250 of 100 sms’jes. Deze bundels en de internetbundels zijn te activeren per sms. Mochten prepaid klanten problemen ondervinden met het afsluiten van bundels, dan kunnen zij de klantenservice bereiken via het Tele2 forum of door te bellen met de klantenservice van Tele2. Verder is het ook mogelijk om aanpassingen te doen via Mijn Tele2 (ook als app) op de Tele2 website.

Klanten van Tele2 kunnen opwaarderen via een opwaardeerbon te koop is bij Albert Heijn, Kruidvat en andere winkels. Tevens kunnen klanten online opwaarderen via de Tele2 website.

Sinds 2016 heeft Tele2 een eigen netwerk. Waar zij eerder het T-mobile netwerk gebruikte, bellen klanten dus nu via het Tele2 netwerk. Qua dekking doet Tele2 het goed. Op sommige plekken in Nederland is er weinig tot geen dekking, echter op de meeste plekken zullen klanten van Tele2 geen problemen ondervinden met het netwerk.

Laat een reactie achter

Persbericht: Simyo beste prepaid provider van Nederland - Mobiel abonnement|

[…] een selectie heeft MobielAbonnement.nl diverse providers vergeleken, namelijk Simyo, KPN, Vodafone, Simpel en Tele2. Aan de hand van aspecten die de respondenten van […]

Reageer

Got Something To Say:

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *