Vind alle providers en alle telefoons

OpenMobile

OpenMobile was een sim only provider. De virtuele provider kampte in 2015 met een verlies van ongeveer 250.000 euro. Ook in het eerste kwartaal van 2016 konden er geen groene cijfers bijgeschreven worden. Dit was voor OpenMobile reden om er mee te stoppen.

OpenMobile is een nieuwe telecomprovider in Nederland. Eind 2014 werd de aanbieder van mobiele abonnementen opgericht door Erwin van den Bovenkamp. Volgens OpenMobile zouden providers meer moeten kijken naar social media- en internetgebruik. Het bestaan van OpenMobile is echter van korte duur. De provider is failliet verklaard na 1 jaar in bedrijf te zijn geweest.

OpenMobile en sociale media

OpenMobile is ontstaan vanuit het idee dat sociale media en internet het mobiele gebruik veranderen. “Als de provider daar duidelijk over is, heeft dat een positieve invloed op het hele gezin”, beredeneert de provider. Daarom kan de afnemer van het abonnement voor zichzelf en voor medegebruikers van het mobiele abonnement bepalen naar welke internetsites en social media er gekeken wordt.

Alle instellingen zijn online te veranderen. Daarvoor heeft OpenMobile een aparte omgeving opgezet. Bellen, chatten, appen, foto’s bekijken en muziek luisteren zijn volgens deze aanbieder de belangrijkste bezigheden op de smartphone.

Abonnementen

OpenMobile biedt drie abonnementen aan: ‘OM2’, ‘OM5’ en ‘OM10’. ‘OM’ staat voor Open Mobile, het getal voor de hoeveelheid gigabyte aan data. Bellen en SMS’en kan altijd onbeperkt. Bundels en simkaarten zijn maandelijks opzegbaar.

De aanbieder ziet zichzelf als een familieprovider. Daarom kunnen maximaal zes gebruikers tegelijk één bundel gebruiken. Het datategoed van de gezamenlijke bundel is dan vrij te verdelen onder de gebruikers. Er dient wel minimaal één persoon de bundel te gebruiken.

‘Een wereld zonder smartphone is niet denkbaar’

OpenMobile weet dat ouders meestal voorzichtig zijn met het smartphonegebruik van hun kinderen. Een smartphone verbieden is volgens de provider ondenkbaar: “Internet maakt tegenwoordig een deel uit van de opvoeding van onze kinderen en ons dagelijks bestaan. Een wereld zonder smartphone is niet meer denkbaar.”

Daarom kunnen ouders instellen welke websites en sociale media hun kinderen mogen gebruiken, en wanneer. Zo kan een jonger kind bijvoorbeeld wel statussen op Facebook lezen, maar niet zelf plaatsen. Daarnaast is het mogelijk een tijdslot in te stellen. Zo kan men Whatsapp uit te schakelen voor bepaalde uren die bestemd zijn.

Service – niet meer van toepassing

OpenMobile is te bereiken op haar website, via het contactformulier. Daarnaast is de servicedesk van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar. Op maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. De servicedesk is te bereiken op het telefoonnummer 1200 (gratis) of 088 – 250 10 10 (lokaal tarief).

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op