Vind alle providers en alle telefoons

Ziggo

Ziggo is hoofdzakelijk een internetprovider, maar de provider biedt ook mobiele abonnementen aan. Ziggo ontstond in 2007 uit meerdere fusies. @Home, Casema en Multikabel gingen eerst verder als Zesko, maar veranderden de naam later in Ziggo.

WifiSpots

Bij afname van een mobiel abonnement, biedt Ziggo ook toegang tot WifiSpots. Daarmee kunnen gebruikers, bovenop hun databundel, op nog ruim 2 miljoen plekken gebruikmaken van mobiel internet. Die dienst wordt aangeboden vanuit de gedachte dat iedereen tegenwoordig een smartphone heeft.

Zowel sim only als met toestel

Ziggo biedt abonnementen aan met een toestel, maar er is ook keuze uit een drietal sim only-abonnementen. Wie kiest voor een abonnement met toestel, kan volgens Ziggo rekenen op een toestel waarmee men kan internetten, mailen, WhatsAppen en Facebooken.

De sim-only abonnementen zijn verkrijgbaar in drie varianten: voldoende, ruim en enorm. Bij ‘voldoende’ ontvangt men 200 MB data, 75 belminuten en 75 sms’jes. Het abonnement ‘Ruim’ biedt 1000 MB data, 300 belminuten en 300 sms’jes. ‘Enorm’ biedt 3000 MB data, en een onbeperkt aantal belminuten en sms’jes. Alle sim only-abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Ziggo voor de hele familie

Met ‘Mobiel Familie’ kunnen hele families bellen vanuit één bundel. Iedereen heeft een eigen 06-nummer, maar gebruikt dezelfde bundel. Op die manier hebben de ouders meer inzicht in het belgedrag van hun kinderen en kunnen de kosten verminderd worden.

Het ‘Mobiel Familie’-abonnement biedt 4000 MB data, onbeperkt bellen en sms’en, toegang tot 2 miljoen WifiSpots en 2 simkaarten. Indien 2 simkaarten niet toereikend is, valt dit uit te breiden naar 5 simkaarten.

Overstaphulp

Ziggo helpt bij het overstappen. Wie interesse heeft, maar nog niet kan overstappen vanwege het contract bij de huidige providers, kan zijn of haar gegevens achterlaten. Op een later tijdstip wordt men dan benaderd voor persoonlijk advies.

Vakantiecalculator

Op de website van de aanbieder is een vakantiecalculator te vinden. Daarmee valt het verbruik en bijbehorende kosten voor bellen, sms’en en internetten op vakantie te berekenen. Het zijn grove schattingen, maar het biedt een inzicht. Op die manier is het geen grote verrassing meer, als de rekening op de deurmat valt.

Service

De klantenservice is iedere dag van 07.00 tot 23.00 te bereiken, op het telefoonnummer 12.00. Daar zijn geen kosten aan verbonden. Wie geen Ziggo-abonnee is, kan bellen met 0900-1884. Daarvoor geldt het normale tarief.

Ook via de webcare is Ziggo te bereiken. Dit kan via Twitter (ZiggoWebcare) en Facebook. Daarnaast kan men vragen stellen aan de Ziggo Community (community.ziggo.nl).

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op