Vind alle providers en alle telefoons

Tele2

Tele2 is een van oorsprong Zweedse aanbieder van zowel sim only abonnementen, mobiele abonnementen met toestel en prepaid. De provider begon twintig jaar geleden als protest tegen de telecommonopolies. Sinds 2009 maakt de aanbieder gebruik van het netwerk van T-Mobile.

Mobiele abonnementen van Tele2

Tele2’s geschiedenis

De mobiele aanbieder werd in 1997 opgericht, met als doel de telecommarkt open te breken. Monopolies van aanbieders moesten verdwijnen, en daarom trok Tele2 zich jarenlang niets aan van bestaande conventies. In 2001 werd het bedrijf een mobiele virtuele netwerkaanbieder (MVNO). Het werkte samen met Telfort en KPN. Sinds 2009 bellen Tele2-gebruikers via het netwerk van T-Mobile.

Er werken ongeveer achthonderd mensen bij Tele2. De aanbieder is actief in Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Onbeperkt of per seconde

Tele2 biedt twee pakketten aan: ‘Sim Only Onbeperkt’ en ‘Sim Only per seconde.’ Bij het onbeperkte mobiele abonnement kan de afnemer zoveel bellen en sms’en als hij of zij wenst. Daarbij kan de afnemer een aparte internetbundel kiezen. Tele2 gaat uit van een normaal verbruik.

Wie voor ‘Sim Only per seconde’ kiest, betaalt altijd per seconde. Ook als de afnemer korter dan een minuut belt. Ook bij dit abonnement kan een aparte databundel gekozen worden.

Internetbundel van Tele2

De afnemer van een mobiel abonnement heeft keuze uit een internetbundel van 100, 500, 1000, 2000 of 400MB. Is de bundel leeg? Dan zet Tele2 de snelheid naar 64 kb/s. Op die manier valt er nog wel te whatsappen, maar duurt internetten langer dan normaal. Om weer snel te kunnen internetten kan een ‘Extra internetbundel’ aangeschaft worden.

In augustus 2013 werd bekend dat ook Tele2 haar eigen 4G-netwerk gaat uitrollen. Daarvoor maakt de aanbieder gebruik van de antennes van T-Mobile. Op die manier moeten kosten bespaard blijven.

Het bedrijf investeert 172 miljoen euro in 4G. Aan het eind van 2015 moet een landelijke dekking mogelijk zijn,

Opzeggen of bundel aanpassen
Bij Tele2 kan de afnemer maandelijks het abonnement opzeggen. Dit geldt alleen voor sim only abonnementen. Mobiele abonnementen hebben een loopduur van één of twee jaar. Wie de Sim Only-bundel wil aanpassen, kan dit per maand doen.

Service
De klantenservice van Tele2 is beschikbaar via een livechat, via het Tele2-forum, Twitter (@Tele2Webcare), Facebook of per telefoon. De klantenservice is telefonisch bereikbaar op 020 – 754 44 44. Tele2-abonnees kunnen bellen naar 1200. De helpdesk is beschikbaar van maandag tot en met zaterdag van 090.00 tot 21.00 en op zondag van 12.00 tot 19.00 uur.

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op