Vind alle providers en alle telefoons

Simpel

De provider werd in Nederland vooral bekend om het feit dat het geen BKR-controle uitvoert als een nieuwe klant zich aanmeldt. Kortgezegd: iedereen kan bellen met Simpel.

Simpel biedt alleen sim only-abonnementen aan. Tussen 2010 en 2014 was het onderdeel van T-Mobile, maar sinds 2014 is Simpel een zelfstandige aanbieder. Klanten kunnen van tevoren zelf de kosten bepalen. Dat kan aan de hand van een bellimiet, het zogenaamde ‘Belplafond’. Op die manier is de rekening geen verrassing meer.

Simpel sim only abonnementen

Belplafond
Wie het plafond wil instellen, kan dat doen via een persoonlijke pagina op de site van Simpel. Daarbij geldt een minimum bedrag van 10 euro. Is het Belplafond bijna bereikt, dan ontvangt de klant een SMS-je en wordt het abonnement geblokkeerd. Dat gebeurt bij 90 procent van het limiet. Klanten kunnen dan zelf niet meer bellen, maar nog wel gebeld worden.

Consumenten kunnen op ieder moment het mobiele abonnement weer aanpassen, zodat zij weer kunnen bellen, sms’en en internetten. Daarmee bepaalt de klant helemaal zelf hoeveel hij betaalt voor zijn telefoonrekening.

Voor kinderen
Voor kinderen biedt Simpel een speciale dienst. Ouders kunnen zelf het belplafond van hun kind instellen. Het verschil met andere providers is dat ouders zelf nog drie noodnummers kunnen programmeren. Zo kunnen ouders bijvoorbeeld hun eigen nummer en dat van de grootouders instellen. Zo kunnen kinderen altijd bellen in geval van nood.

Op de site van Simpel staan nog een paar tips en weetjes over bellen en hoe de kinderen verantwoord met de telefoon om kunnen gaan, deze zijn uiteraard ook hier te vinden.

Kredietcheck
Simpel is van mening dat telefoniebedrijven ervoor iedereen moeten zijn. De mobiele provider is één van de weinige aanbieders die geen BKR-controle uitvoert bij nieuwe aanmeldingen. Daarmee gaat de aanbieder ervan uit dat de klant zijn rekening betaalt.

Wel moet de klant tenminste 18 jaar of ouder zijn. Bij het afsluiten van het abonnement geeft de klant een bankrekeningnummer, naam, adres en woonplaats op. Bovendien moeten consumenten bij Simpel vooraf betalen.

Overstappen
De provider biedt een overstapservice. Overstappers kunnen bij het afsluiten van het abonnement aangeven dat ze het nummer van hun oude provider willen houden. Klanten hoeven niet zelf bij de oude provider op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten. Simpel neemt contact op met de oude provider en regelt de gehele overstap.

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op