Vind alle providers en alle telefoons

KPN is één van de grootste telecomproviders in Nederland, met het grootste netwerk van ons land. Zo verzorgt het netwerk de bereikbaarheid van verschillende kleinere providers. KPN biedt een telefonienetwerk aan, maar ook internet, SMS en IT behoren tot de taken van KPN.

In Duitsland is de provider eigenaar van E-Plus en in België heeft het Base in handen. Nederlandse klanten kunnen tegen een aangepaste prijs in deze twee landen bellen.

Abonnementen van KPN

KPN biedt toestellen aan met abonnement, maar ook sim only is mogelijk. Bij het budget abonnement kan de klant gebruikmaken van 100 of 300 belminuten. Het Sim Only Basis-pakket biedt 150 belminuten/sms’jes en 250 MB data. Bij het duurdere abonnement ‘Sim Only Alles-in-1’ mag de klant onbeperkt bellen en sms’en en 1000 tot 5000 MB internet verbruiken.

Netwerk
KPN verhuurt haar netwerk aan andere, kleinere labels en dochterondernemingen . Zo verzorgt KPN in Nederland ook het netwerk voor onder anderen jongerenlabel Hi, Telfort, XS4All, Simyo en iBasis.

Combineren
Gezinnen kunnen verschillende abonnementen met elkaar combineren. Op die manier betaalt de abonnee in één keer voor mobiel internet, televisie kijken en vast bellen. Daarbij krijgt het gezin twee telefoons met internet. De bundel kent dan ook twee keer zo veel MB’s. Er geldt een korting van 5 euro per maand en de overgebleven MB’s vallen uit te wisselen. Zo kan zoon of dochter de overgebleven MB’s van vader of moeder gebruiken.

Onderling bellen
Klanten van KPN bellen onderling gratis. Dat houdt abonnees zelf tot tien mobiele en vaste nummers kunnen programmeren, die kosteloos te bellen zijn. Dat geldt voor zowel klanten van KPN als voor klanten van Hi.

Een nieuw geluid
De afgelopen jaren verving KPN meer dan 2750 antennes. De telecomaanbieder koos voor een nieuwe manier van bellen: HD Voice. Daarmee ging de geluidskwaliteit omhoog en het aantal verbroken verbinden met 20 procent omlaag. Naar eigen zeggen zou het geluid moeten klinken alsof de bellers naast elkaar staan. Ongeveer de helft van de huidige klanten maken nu gebruik van het nieuwe systeem.

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op