Vind alle providers en alle telefoons

Hollandsnieuwe biedt sinds 2011 sim only abonnementen aan, als onderdeel van Vodafone. Vodafone zette de nieuwe provider in de markt om iets te doen aan onverwacht hoge telefoonrekeningen. Zo krijgen klanten bijvoorbeeld een melding als het beltegoed nog slechts 3 of 0 euro bedraagt.

Abonnementen van hollandsnieuwe

Visie
De aanbieder kijkt met andere ogen naar mobiele abonnementen in Nederland, schrijft de provider op haar website. Bij de oprichting van Hollandsnieuwe wilde Vodafone graag de consument weer de touwtjes in handen geven. Zo moesten de voorwaarden worden aangepast naar begrijpelijke taal en moest de klant weer controle krijgen over zijn of haar eigen verbruik.

Belplafond
De provider kreeg landelijke bekendheid door haar belplafond. Gebruikers van de dienst kunnen zelf bepalen voor hoeveel euro per maand ze mogen bellen. Het valt te vergelijken met het vroegere prepaid-systeem. Wie het belplafond eenmaal bereikt, kan er voor kiezen meer te betalen, of alleen nog naar vooraf ingestelde nummers te bellen. Die nummers zijn vooral bedoeld voor noodgevallen.

De klant blijft bereikbaar, maar kan zelf niet meer bellen en sms’en
Klanten kunnen de bundel altijd naar boven of beneden aanpassen. Daarmee kan voorkomen worden dat de abonnee buiten de bundel belt. Op die manier moet de provider voorkomen dat de klant voor hoge telefoonrekeningen en nare verrassingen komt te staan. Het is mogelijk om te bellen, internetten en sms’en binnen één bundel.

Toestelabonnementen

Op zoek naar een telefoon bij het abonnement? Dan biedt de provider ook toestelabonnementen aan. Daarbij vermeldt Hollandsnieuwe precies wat de klant betaalt voor het abonnement en wat de telefoon precies kost. Het eventuele verschil tussen het abonnementsgeld en de toestelprijs moet zelf bijgelegd worden.

Ook voor ondernemers
Hollandsnieuwe biedt abonnementen aan voor consumenten en voor ondernemers. Doordat ondernemers meer belminuten en sms’jes nodig hebben, hanteert de provider voor de zakelijke gebruiker een lager tarief. De zakelijke klant betaalt hetzelfde tarief voor 1 MB internet, 1 belminuut of 1 SMS.

Medewerkers van het eigen bedrijf kunnen zelf hun tegoed opwaarderen. Op die manier kunnen ondernemers zakelijk en privé bellen van elkaar scheiden. Een bundel geldt altijd voor drie maanden. Omdat ondernemers vaak online zijn, maakt gebruik van ‘Mijn Hollandsnieuwe’. Via deze omgeving kunnen klanten zelf het eigen gebruik, en het gebruik van de medewerkers inzien.

Heb je nog meer vragen?

Heb je nog vragen? MobielAbonnement.nl staat je graag te woord. Bekijk onze blog of neem contact met onze support-afdeling.


Volg ons op